Brandi Carlile till Annexet den 30 oktober 2026 med turnén The Human Tour!
11-faldiga GRAMMY-vinnaren Brandi Carlile ger sig ut på vägarna nästa år igen med ”The Human Tour", och den 30 oktober 2026 spelar hon på Annexet i Stockholm. Den kommande turnén firar Carliles mycket efterlängtade nya album, Returning To Myself, som släpps nu på fredag, 24 oktober.
Hennes åttonde studioalbum och första soloprojekt på fyra år, Returning To Myself, ser Carlile blicka inåt, reflektera bakåt och i slutändan återvända hem efter att ha ägnat de senaste åren åt samarbeten med musikaliska ikoner och legender. Albumet är producerat av Carlile, Andrew Watt, Aaron Dessner och Justin Vernon och innehåller tio låtar, bland annat ”Human”, ”Church & State”, ”A War with Time” och titelspåret.
Mer om Brandi Carlile
Carlile är Oscarsnominerad och 11-faldig GRAMMY-belönad sångare, låtskrivare, artist och producent, dubbelt EMMY-belönad kompositör, textförfattare och skribent, #1 New York Times-bästsäljande författare och aktivist, känd som en av musikens mest respekterade röster.
Under sin hyllade karriär har Carlile släppt åtta studioalbum, inklusive det senaste, Who Believes in Angels? — det unisont kritikerrosade samarbetsalbumet med hennes barndomshjälte Elton John — som debuterade som nr 1 i Storbritannien och topp 10 i USA. Utöver att vara musiker och författare är Carlile medgrundare av Looking Out Foundation, som hittills har samlat in över 8 miljoner dollar till gräsrotsändamål.
Looking Out Foundation förstärker musikens inverkan genom att stärka de som saknar röst. Från grannskap till nation finansierar de ändamål och organisationer som ofta går obemärkt förbi för att stödja social rättvisa och humanitära frågor över hela USA och globalt.
Grundad 2008 av den flerfaldigt Grammy-vinnande artisten Brandi Carlile, samarbetar Looking Out Foundation med fans, ideella organisationer och kvinnliga HBTQ+-ägda företag för att översätta sångröster till handlingskraftiga röster. De är flexibla för mänsklighetens ständigt föränderliga behov och anpassar sig för att stödja den mångfaldiga demografi de stödjer. Varje kampanj de lanserar stöds av deras passionerade givare och fans, och 10 kronor från varje såld konsertbiljett går direkt till deras insatser.

